Eyüpsultanlı gençler Balkanları gezdi!

Eyüpsultan Belediye Başkanı Remzi Aydın'ın ilçedeki başarılı öğrencilere hediye amacıyla başlattığı yurt dışı gezileri kapsamında gerçekleşen ve toplam 120 öğrencinin katılacağı Balkan Turu'nun birinci kuru, 13-17 Temmuz 2018 tarihleri arasında gerçekleşti.

24 Temmuz 2018 Salı 10:46
1646 Okunma
Eyüpsultanlı gençler Balkanları gezdi!

Eyüpsultan Belediyesi tarafından bu yıl dördüncüsü düzenlenen ve başarılı öğrencilerin katıldığı Balkan Turu'nun ilk durağı Kosova'ydı.

15 TEMMUZ'U UNUTMADILAR

Balkanlar turunun ilk gününde öğrenciler, ilk olarak 1. Murat Hüdavendigarın Türbesini ziyaret etti. Daha sonra öğrenciler, 15 Temmuz etkinlikleri çerçevesinde cuma namazı çıkışında ülkemize yapılan darbe girişimine karşı Prizren halkıyla beraber konsolosluğa yürüdü.

Simurglu gençlerle çıkılan Balkan seferinin ikinci gününe, Üsküp Kalesi gezilerek başlandı. Sonrasında Tetova'daki (Kalkandelen) evlenecek iki kız kardeşin çeyiz paralarıyla yaptırdığı kalem işi bezemeleriyle eşi benzeri olmayan Alaca Camini ziyaret edip dualar edildi.

Daha sonra öğrenciler bölgenin turizm merkezi olan ve UNESCO tarafından koruma altına alınan Ohrid'i ve Ohrid gölünün etrafını gezdi.

Balkan Turunun üçüncü gününde ise öğrenciler Karadağ’ın en turistik şehirlerinden biri olan Kotor’u gezdi.

Sonrasında Bosna Hersek’e geçip dünyaca ünlü ecdat yadigarı Mostar Köprüsünü gezerek bol bol fotoğraf çektirdi.

Balkan turunun dördüncü gününde ilk olarak Vrelo Bosne Milli Parkını ziyaret eden öğrenciler Bosnalı Müslümanların umut kaynağı olan Hayat Tüneli’ne de ziyaret gerçekleştirdi.

BİLGE KRAL ALİYA İZZETBEGOVİÇ'İN KABRİ ZİYARET EDİLDİ

Gezinin son gününe öğrenciler, Saraybosna'da bulunan Bijelansnica Dağını gezerek başladı.

Daha sonra Saraybosna baş çarşısını gezerek hem tarihi mekanları gördüler hem de hediyelik alışveriş yaptılar.

Gezinin son durağında öğrenciler Bosna Hersek’in ilk Cumhurbaşkanı ve Bilge Kral olarak anılan Aliya İzzetbegoviç’in kabrinin de bulunduğu şehitliği ziyaret ettiler.

Burada duygulu anlar yaşayan Eyüpsultanlı gençler, Bilge Kral İzzetbegoviç ve şehitlerin kabirlerinin başlarında dualarını ettikten sonra şehitlikten ayrıldılar.

2. KUR 21-25 TEMMUZ ARASINDA GERÇEKLEŞECEK

Balkan Turu'nun 2.kuru ise 21-25 Temmuz arasında 40 öğrenci ile gerçekleşecek.

MELİKE ÇOŞKUN

Merhaba ben Melike Çoşkun. Eyüp Gençlik Merkezi’den buraya geldim.

Bizim buraya gelmemize katkı sağlayan Remzi başkanımıza çok teşekkür ederim. Burası bizim eskiden olan topraklarımız. Bizim topraklarımıza turist olarak gelmek biraz üzücü. Şuan bulunduğumuz yer Bosna Hersek ve burada savaşın izleri var. Bunları bize gösterdiği için Remzi Başkanımıza tekrar teşekkür ediyorum. Bize 5-6 Balkan ülkesi gezdirdi ve 16 yaşında olan birine göre ilk defa uçağa binmek veya diğer yaşıtlarımıza göre 6 tane ülke gezmek bizim için büyük bir avantaj.

EDANUR İMANLI

Merhaba ben Edanur İmanlı. 18 yaşındayım. Eyüpsultan Belediyesi’nin sunmuş olduğu bu güzel Kültür Gezimize katılmaya okul üçüncülüğü ile hak kazandım. Bugün gezimizin 4.gününde Bosna-Hersek Başçarşıda’yız. Buradaki leziz yemekleri tatma fırsatına şuan nail olduk. Hepinize teşekkür ediyorum bundan dolayı. En çok teşekkürü Başkanımıza ediyoruz.

EZGİ ADAK

Merhaba ben Ezgi Adak. Bugün Balkan gezimizin 4. Gününde Bosna-Hersek’te Umut Tüneli’ndeyiz. Buranın nelere şahit olmuş olduğunu gördük. Gerçekten çok duygusal anlar yaşadık çok duygulandık. Ben buraya akademik başarım sayesinde geldim. Ve Remzi Aydın’a da benim başarımı böyle bir ödülle taçlandırdığı için çok teşekkür ediyorum. Umarım diğer gezilerde de beraber oluruz, umarım böyle şeyler hep devam eder.

FEYZANUR AVCILAR

Pirinçci Gençlik Merkezi’nden geliyorum. Bugün Balkan gezimizin 4. Gününde Umut Tüneli’ndeyiz. Burada çok duygusal anlar yaşadık. Bu anları bize yaşattığı için Gençlik Merkezlerine ve Başkanımız Remzi Aydın’a çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok güzel geçiyor. Keşke bitmese ama maalesef çok az günümüz kaldı. İnşallah bir daha ki gezilerde de gelmek nasip olur diyorum herkese teşekkür ediyorum.

SENA TOPALOĞLU

Sena Topaloğlu, 19 yaşındayım. Bugün Balkan Turu’nda 4. Günündeyiz. Başkent Saraybosna’da savaşın can damarı olan Yaşam Tüneli’ne geldik. Bu tünel Bosnalılar için belki de dönüm noktası olmuş. Burada gördüğümüz savaşın izleri, etkileri gerçekten insani boyutta çok büyük ders verici niteliği taşıyor. Her şey çok orijinal her şey daha taze ve yaşandığı gibi kalmış. Duygularımızı kelimelerle ifade edemiyoruz çünkü insani açıdan savaşın ne kadar acı verici ve zarar veren boyutunu görmüş olduk burada. Umarım hiçbir yerde, dünyanın hiçbir yerinde bir daha böyle acılar yaşamayız, acılar yaşanmaz. Çok teşekkür ederim.

OĞUZ BAŞAR ( TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI ÖĞRETMENİ)

Merhaba Eyüpsultan Pirinçci Gençlik Merkezinden Türk Dili ve Edebiyatı öğretmeni Oğuz Başar

Balkan gezisinin bugün sondan ikinci günündeyiz. Çok güzel yerleri gezdik, çok güzel yerler gördük. Birçok ülkeyi görme imkanını bulduk bu kadar kısa sürede.

Şuan Saraybosna’dayız artık son duraklardan biri. Keyifle devam eden gezimiz keyifli bir şekilde tamamlanmak üzere. Öncelikle ben bu imkanı bize sağladığı için Başkanımız Remzi Aydın’a çok teşekkür ediyorum. Ve bu imkanın sağlanması konusunda bize destek olan bu organizasyonu gerçekleştiren öğretmen arkadaşlarıma, öğrencilere teşekkür ediyorum. Tüm öğrencilerimizin tüm gençlerimizin, bütün evlatlarımızın, bütün gençlerimizin buraları görmesi çok önemli, çok değerli. Tarihi açıdan da ecdadımızın burada neler başardığını neler gerçekleştirdiğini görmeleri açısından da çok değerli ve önemli. Umarım herkes bir gün buraları gezip görme fırsatı bulur.

OZAN TAŞDEMİR

Alibeyköy Lisesinde öğretmenim. Eyüpsultan Belediyesi’nin düzenlemiş olduğu Balkan Gezisinde bulunmaktan büyük mutluluk duyuyorum. Başta Eyüpsultan Belediye Başkanı Remzi Aydın ve değerli gezi ekibine çok teşekkür ediyorum. Ecdadımızın ayak izlerinin bulunduğu bu güzel beldelere ulaştırdılar ve böylelikle bizde o güzel günlere tekrar geri dönmüş olduk.

AKİF YÜCEL (İLMİHAL EĞİTMENİ)

Yeşilpınar Gençlik Merkezinde ilmihal eğitmeniyim. Bugün Balkan Turumuzun son yeri Bosna-Hersek’teyiz. Simurg öğrencilerimiz ve eğitmenlerimiz ile beraber geldik. Gerçekten güzel bir gezi oldu. Konaklama, gezdiğimiz yerler. İlk ülkelerde gerçekten ben yabancılık çekmedim, Türkiye gibiydi. Bosna-Hersek’e geldiğimizde yeni bir tura başladık. Gerçekten güzel bir etkinlik oldu. Hiçbir eksiğimiz yok

En başta SİMURG projesini hayata geçiren Remzi Aydın’a, Gençlik ve Spor Müdürlüğümüze çok teşekkür ediyorum. Bu teşekkürü kendi adıma ve SİMURG Gençlik Merkezlerinde olan öğrencilerimiz adına ediyorum. Yarın inşallah İstanbul’a dönüş yapacağız. Bu 4 gün boyunca hiçbir eksiğimiz olmadı, Balkan ülkelerini gezdik. Rehberlerimiz her şeyimiz dört dörtlüktü. SİMURG’a ve Başkanımız Remzi Aydın’a çok teşekkür ediyorum.

SUNA ALBAYRAK

Selamünaleyküm ben Eyüpsultan Kız İmam Hatip Lisesinden geziye katılıyorum. Şuan ki mükemmel gezimizin ortalarında bulunmaktayız. Şuan Mostar Köprüsü üzerinde bulunuyoruz. Bu güzel gezi İçin Remzi Aydın’a çok teşekkür ediyorum.

Elif BEYZA ÇINAR

Merhaba, Ali Kuşçu Uzay Evi’nden katılıyorum. Burada gerçekten çok güzel manzaralar gördük, çok güzel arkadaşlıklar edindik. Bunun için gerçekten çok mutluyum, eğleniyoruz. Başkanımız Remzi Aydın ve Eyüpsultan Belediyesi’ne çok teşekkür ediyorum.

MİHRİYE ÖZSOY

Selam gençler ve genç kalanlar. Şuan Mostar Köprüsü’nde bulunuyoruz, ben Mihriye Özsoy, 18 yaşındayım. Gerçekten SİMURG’la beraber yaptığım ve harika ekibimle beraber çok eğlenceli vakitler geçiriyoruz. Hem kültürel olarak hem bilgi olarak, eğlence olarak her şey tamam. Bence muhakkak sizde katılmalısınız. Hoş çakalın.

GAMZE AKTAŞ

Balkan Turuna Remzi Aydın başkanımız sayesinde katıldık. Bosna Hersek Mostar Köprüsü’ndeyiz. Bugünün bizim için ayrıca bir önemi var. Bugün 15 Temmuz Direniş Kalkışma günüdür. Hainlere karşı gösterdiğimiz günü Balkan Turuna katılan tüm arkadaşlar olarak burada kutlayacağız. Burada 15 Temmuz’u kutlamak apayrı bir duygu, kardeşliğimizi pekiştiren bir şey çünkü. Vesile olduğu için Başkanımıza Remzi Aydın’a çok teşekkür ediyorum.

GİZEM AKTAŞ

Adım Gizem AKTAŞ. Üniversite mezunuyum. Geziye Remzi Aydın’ın daveti sayesinde katıldım. Her türlü alanda; konaklama, gezi her şey mükemmeldi. Bunun için ayrıca teşekkür ederim. Remzi Aydın babamız, Eyüpsultan evimizdir.

EYÜP CAN ÇİÇEK

Ben Eyüpcan Çiçek, gezimizin 3. Günündeyiz. Çok güzel geçiyor Remzi Aydın başkanımız sağ olsun faaliyetleri çok güzel. Bosna-Hersek’i geziyoruz şuan. Bir kaç ülke daha gezdik. Arnavutluk'u gezdik. Çok güzel yerlerdi. Bu tür faaliyetlerin devamlı olmasını isterim. SİMURG’ta böyle etkinlikler oluyor genellikle yazın. Tüm gençleri buraya beklerim.

NEBİ BERK

Adım Nebi Berk, Yağlıdere Gençlik Merkezi’nden katılıyorum, SİMURG’un etkinliğinden. Balkanlar’da turlarımız vardı bugün 3. Günü gezinin Mostar’dayız. Eyüpsultan Belediyesi’nin çok iyi çalışmaları var. Buda gençlerimizin ecdadımızın ne kadar izinde olduğunu, önemini yada onunla ilgili yaptıkları yapıtları görmemiz için bizi gezdiriyorlar. Gezi on numara, Eyüpsultan Belediyesi’nde bize bir sürü imkanlar sunuyor, iyi imkanları var. Eyüpsultan Belediyesi’ne de Remzi başkanıma da buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Görüşürüz.

ZEYNEP YALÇIN (YEŞİLPINAR GENÇLİK MERKEZİNDE ÖĞRETMEN)

Merhaba, ben Yeşilpınar Gençlik Merkezi’nden Matematik öğretmeni Zeynep Yalçın. Bugün öğrencilerimizle beraber tarihi Mostar Köprüsü ve Balkanların bir çok kısmını gezmek için geldik. Ecdadımızın bu topraklara yapmış olduğu birikimler, camiler, türbeler, hamamlar gerçekten çok güzel. Bunları görmek ve Türk olduğunu söyledikten sonra onların bize bakış açısı bizi aşırı derecede mutlu etti. Her zaman onlar bizim yanımızda bizde onların yanında olacağız. Bu gezi için bize fırsat veren gönderen Belediye Başkanımız Remzi Aydın’a çok teşekkür ederim.

ZEHRA KALKAN

Merhaba Zehra Kalkan ben. Bugün Balkan Turumuzun üçüncü günündeyiz. Öncelikle Remzi Aydın'a çok teşekkür etmek istiyorum. Türk ecdadının topraklarında bize gezme fırsatı sunduğu için. Burada olmaktan çok gururluyum. Kendimden bir şeyler buldum. Sanırım hayatımda geçirdiğim en güzel günlerim diyebilirim. Kendisine gerçekten teşekkür ediyorum. Onun dışında gezimize devam ediyoruz, bakalım bizi neler bekliyor.

YAĞMUR DURBAL

Güzeltepe Gençlik Merkezi öğrencisiyim. Balkanlar Turundayız, üçüncü günündeyiz. Şuan Bosna-Hersek'e gidiyoruz. Öğretmenlerimiz çok yakından ilgileniyor. Aramızda soğuk algınlığı olanlara bile ilaç verip yakından ilgileniyorlar. Hepimiz çok mutluyuz. Aile şefkati ile yaklaşıyorlar bize, hepsine teşekkür ederiz. Özellikle bize bu imkanı sağlayan Remzi Aydın'a çok çok teşekkür ederiz. Hepinizi seviyoruz.

ASLIHAN YILMAZ

Remzi Aydın başkanımızın daveti ile buraya gelmiş bulunmaktayım. Çok güzel bir gezi yapıyoruz şuanda. Başkanımız Remzi Aydın ile bir kahvaltıda karşılaştık ve rica ettik. Bizi kırmadı sağ olsun. Üniversite öğrencisiyiz ama liseli arkadaşlarımızla geziyoruz. Teşekkür ediyoruz Başkanımıza bu daveti için ayrıca Eyüpsultan Belediyesin’e de teşekkür ediyoruz.

BURAK KIZMAZ

Öncelikle merhaba, 18 yaşındayım bu sene yeni mezun oldum. Okul başkanıydım ben, Demokrasi Meclisi başkanıydım. Eyüp Öğrenci Meclisi 2. başkanıydım ayrıca. Onun verdiği mutlulukla, mezuniyetle Eyüpsultan Belediyesi bize bir sürpriz yaptı. Bosna Hersek gezisi Balkanlar turu projesi vardı. Bizi de dahil ettiler bu projeye. Şuana kadar gezdiğimiz her yerden çok memnunuz her yer çok güzel. Eskileri gösteriyorlar, insanlar bize çok güler yüzle bakıyorlar seviyorlar bizi. Bu geziyi yaptığı için Remzi Aydın'a çok teşekkür ederim, gerçekten uğraşarak yapmış. Hiçbir şeyden kaçınmamış. Çok teşekkürler.

NURETTİN CAN ÇAK

Bugün Balkan Turunun ikinci günündeyiz. İlk gün, Kosova Prizren'e gidip gezdik. Cuma namazımızı kılıp yemeğimizi yeyip ikinci durağımız olan Makedonya/Üsküp'e geldik. Burada konaklayıp daha sonra Ohrid'e gelip Ohrid Gölü'nü ve Tarihi Türk Çarşısını gezdik. Bize bu imkanları sağladığı için Başkanımıza çok teşekkür ediyorum.

ZELİHA ALPAGUT

Merhaba ben Eyüp İMKB Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi'nden katılıyorum. Bugün Balkan Turu'nun ikinci günündeyiz. Dün Kosova ve sonrasında Makedonya'ya geldik. Şimdi ise Ohrid Gölü'ndeyiz. Çok güzel bir duygu burada olmak. Çok teşekkürler.

ZEYNEP KAYGUSUZ

Merhabalar, Yeşilpınar Gençlik Merkezi'nden katılıyorum. Burada hem geziyoruz hem tarihi öğreniyoruz hemde değişik duygular yaşıyoruz. Çok teşekkür ediyorum böyle bir imkandan ötürü.

İLKER HOŞ

18 yaşındayım SİMURG Dil Evi'nden katılıyorum Balkan Gezisine. Bugün gezimizin ikinci gününde Ohrid'deyiz. Burada gezdiğimiz sürece ecdadımızın topraklarını tanıdık, tarihimizi öğrendik. Burada gerçekten sevildiğimizi hissettik. Burası bence her gencin gelmesi gereken bir yer. Burada hocalarımız da bize baya yardımcı oldular. Çok güzel bir etkinlik oldu. Herkesin bunu yapması gerekir. Teşekkür ederim bize bu imkanı sağlayan Başkanımıza ve Belediyemize. Minnettarız.

ELÇİN YAVAŞ

Yeşilpınar Gençlik Merkezi öğrencisiyim. Bugün ilk günümüz ve Kosova'dayız. Burada olmak bizi çok heyecanlandırıyor ve çok güzel şeyler hissettiriyor. Her şey için teşekkür ederim.

FEYZA ERGENEKON

Merhaba ben Yeşilpınar Gençlik Merkezi'nden katılıyorum. Buraya arkadaşlarımla gelmem çok güzel ilk defa olduğu için ayrı bir güzel. Değişik güzel bir duygu olacak benim için. Her şey için böyle bir gezi için çok teşekkürler.