“Suç Gelirlerinin Aklanmasının ve Terörün Finansmanının Önlenmesine Dair Tedbirler Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik”, Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Yeni düzenlemeyle, finansal işlemlerde müşterinin kimlik bilgilerinin alınmasını gerektiren parasal sınır 185 bin liradan 370 bin liraya yükseltildi. Böylece kimlik tespiti bakımından esas alınan tutar iki katına çıkarılmış oldu.

Elektronik fon transferleri ve kripto varlık transferlerinde uygulanan sınırda da değişikliğe gidildi. Daha önce 15 bin lira olarak uygulanan tutar, yeni düzenlemeyle 30 bin liraya yükseltildi.

DİJİTAL DOĞRULAMADA YENİ UYGULAMA

Yönetmelikte yalnızca parasal limitler değil, müşterilerin kimlik doğrulama süreçlerine ilişkin bazı uygulamalar da yeniden düzenlendi.

Daha önce kimlik tespiti yapılmış müşterilerin gerçekleştireceği sonraki işlemlerde, internet bankacılığı, mobil bankacılık veya benzeri güvenli yöntemlerle kimlik doğrulaması yapılabilmesi halinde imza örneği alınması zorunluluğu kaldırıldı. Böylece finansal kuruluşların dijital kanallar üzerinden gerçekleştirdiği doğrulama süreçlerinde yeni bir uygulamaya geçilmiş oldu.

Düzenlemenin temel başlıklarından biri, finansal sistemde müşteri bilgilerinin güncel ve güvenilir şekilde doğrulanmasını sağlarken işlemlerdeki uygulamaların günümüz dijital finans araçlarına uyarlanması oldu.

AMAÇ MALİ SUÇLARLA MÜCADELE

Yapılan değişiklik, suç gelirlerinin aklanmasının ve terörün finansmanının önlenmesine yönelik mevcut yükümlülüklerin güncellenmesi kapsamında gerçekleştirildi. MASAK tarafından hazırlanan düzenlemeyle, finans kuruluşlarının müşterilerini tanıma yükümlülüğü kapsamında uygulanan parasal eşikler yeniden belirlendi.

Yeni düzenlemeyle birlikte özellikle elektronik para hareketleri ve kripto varlık transferlerinde uygulanacak sınırların güncel finansal işlemlere uygun hale getirilmesi hedeflenirken, dijital doğrulama yöntemlerinin kullanımına ilişkin kurallar da yeniden şekillendirildi.

Söz konusu değişiklikler, 7 Ekim 2026 tarihinde Resmî Gazete’de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girdi.